Webinář TĚLO A PSYCHIKA

Živé vysílání s Michaelou Peterkovou

7.10.2021 od 19.00, záznam bude k dispozici do 20.10.2021

V nadcházejícím webináři probereme:

:: Propojení těla a psychiky prostřednictvím dýchání, postoje, střevních bakterií, pohybu a doteků 💃
:: Jak pomocí těla zvýšit svou psychickou pohodu 🌻

Záznam webináře – pusťte kliknutím kamkoli do náhledu:

 

DOBRÝ VZTAH K SOBĚ – důkladný online kurz, při přihlášení nyní sleva 200 Kč!
Podrobnosti zde

.

.

Originální a krásnej 💗 PSYCHO-KALENDÁŘ 2022koukněte a kupte si, když se Vám bude líbit

Pište své postřehy, komentáře a dotazy do diskuse. Dotazy zodpovím ve vysílání, minimálně se o to pokusím:)

69 komentářů u „Webinář TĚLO A PSYCHIKA“

  1. Díky všem za trpělivost při počátečním ladění zvuku. Můj úžasnej mikrofon mě takhle poslal mimo komfortní zónu:) Dotazy zodpovím během zítřka (pátek). Krásný večer!

    1. Strašné, ale opravdu strašné, plané žvanění o ničem.
      To je totální ztráta času tohle, navíc ten zvuk.
      Jako byznys asi dobrý, to není špatný nápad.

  2. Já bych chtěla, aby paní PhDr. Peterková udělala cvičení na celou hodinu. Toto komentování a instruování pohybů mě velmi bavilo 🙂

  3. Prosím Vás o ohled na citlivé (až přecitlivělé) osoby 🙂
    U dráždivého tračníku jsem webinář musela zastavit. Tuto potíž snad nemám, ale už před 40 lety jsem nemohla jíst před přednášením a trpěla jsem ranními průjmy…

    1. Přemýšlela jsem o tom už předem, nakonec zvítězila tahle „sportovní, lehce hraniční“ varianta. Na různé tíživé a strach nahánějící obsahy totiž strašně dobře funguje, když si z nich člověk udělá legraci, zesměšní si je. Nebere je pak tolik vážně, je víc nad věcí. (Ten terapeutický postup se jmenuje paradoxní intence.) Není to úplně pro všechny, ale kéž by bylo.
      Určitě ale děkuju za Vaši poznámku a za zájem! MP

      1. Paradoxní intence? Viktor E. Frankl? Logoterapie? Elisabeth Lukas?
        Bohužel mám celý život konkrétní, živoucí stresor v osobě otce… A v posledních letech (je mi 61) jsem už hodně vyčerpaná 🙁
        Ale ráda bych případným zájemcům předala své zkušenosti!

  4. Nevím, jestli je to jen u mně, ale video má spoustu ozvěn a není rozumět ani slovo. 🙁

  5. Dobrý den, je mi čerstvě 18 a před rokem mi zemřel tatínek. Já jsem svoje pocity hodně dlouho schovávala v sobě, nebylo na truchlení čas… Před asi půl rokem mi začaly silné úzkosti, spojené s trávicími obtížemi, prujmy, nevolnosti, nechutenství… mám strach, že to nikdy neskončí.

    1. Milá Nikolo, smutek ze ztráty se musí odžít, je potřeba projít truchlením a začlenit tu ztrátu do svého života. Když se to nestane, vyleze to nějak někdy později, což se přesně stalo Vám. Vraťte se k tátovu úmrtí, vezměte si jeho fotky, přičichněte k jeho věcem, proberte si, co pro Vás znamenal, třeba mu o tom i napište dopis. Projděte smutkem a ty nepříjemné věci, které teď prožíváte, by se měly upravit.
      Kdyby se Vám to nedařilo, dojděte si na pár sezení k psychologovi. Nebojte, vyřeší se to. Hodně štěstí! MP

  6. Někdy jsi nejsem jistá, zda můj život mě naplňuje, zda jsem (nebo nejsem šťastná)…fakt nevím, myslím, že jsem, ale někdy si přijdu marná 🙂

    1. No jo, když se člověk pustí do takových úvah, může to dopadnout všelijak:) Jak se vůbec pozná, jestli je člověk marný, nebo žije naplněný život?
      Koukněte se zpět na poslední hodinu. Žila jste ji smyslupně? Dělala něco, co bylo důležité (což může být v danou chvíli klidně i ležení u novin) a dělala jste to naplno? Smysl je proměnlivý, život po nás chce každou chvíli něco jiného. A štěstí je vedlejší produkt dobře žitého života.
      Tak ať jste šťastná! MP

  7. Dobrý den! Toto je doplnění k dotazu Madly z 5.10.2021 (19:00)
    Mně je 61 a posledních 10 let jsem v neustálém stresu. Stresuji se celý život, ale dřív jsem to nějak zvládala silou a dobrou fyzickou kondicí.
    Před 10 lety jsem přišla o bydlení (a o přítele a o práci), takže jsem se (na pár měsíců 😉 ) vrátila k rodičům (nyní 90 let). Otec manipulátor a maminka světice, až to člověku někdy až lezlo na nervy…
    Z permanentního stresu se mi vyvinulo bušení srdce, někdy panický záchvat, potíže se spánkem (spím i 12 hodin), problémy se najíst atd.
    Nyní je otec půl roku v Domově a já se o maminku vůbec nedokážu starat, vyhýbám se jí, když jí potkám dostanu něco jako panickou ataku. Přitom s odchodem otce jsme obě doufaly, že se nám uleví – obě nás vědomě psychicky ničil.

    1. Možná máte maminku spojenou s tátou a Vaše tělo reaguje na tu asociaci. Chtělo by to postupně překonat – jít do kontaktu s mámou, zjistit, že se nic špatného neděje a úzkost by se měla mírnit. Případně si pomozte nějakým neurolem před kontaktem s maminkou, pokud by Vám ho někdo napsal. Na tyhle stavy skvěle zabírá a pro začátek by to mohla být cesta. Zkuste i navodit si relaxovaný stav a představovat si v duchu setkání s mamkou a že probíhá v pohodě.
      Hodně štěstí! MP

  8. Omlouvám se, ale chtěla jsem stihnout včas odeslání dotazu a nedopsala, proč dotaz vlastně píši. Protože, když na mě dopadnou stesky z odříznutí od rodiny, tak současně s tím se dostavuje apatie, únava, pocit zbytečnosti a chuť cokoliv dělat. Paní Michaelo, děkuji Vám nejen za zasílání emailů, za rady, ale i za to, jak spoustě lidí poradíte a pomáháte. Díky !!!

  9. Paní Michaelo, stále nejsem schopna strávit, díky covidu, fyzické odříznutí od rodiny od jedné přes 200 km a od druhé mimo ČR 1000 km. S dcerami a nejstarším vnukem, již dospělým, si voláme, píšeme, posíláme fota. Ti dva mladší vnuci 10 a 11 roků skoro nekomunikují. Většinou na zprávy, ani na „smajlíkové“ nereagují. Nevím jak to jejich mlčení uchopit a zpracovat, aby mě to občas nerozbrečelo. Čas utíká a naše zdraví není tak OK, abychom čekali až naberou rozum. Děkuji za radu. Třeba nejsem sama, kdo s tím také „bojuje“.

    1. Milá Zlato, děti v tomhle věku bývají komunikačně úspornější. Nedávno si mně podobně stěžovala jedna moje starší kamarádka – dostat nějakou informaci nebo komunikaci ze čtrnáctiletého vnuka je nemožné. Tak to berte, že je to prostě ten věk; až budou větší, rozvine se u nich empatie (děti ji nemají automaticky, jsou to v zásadě sobecké bytosti; empatie se vyvíjí až ve věku cca 13-18 let, u každého jindy) a budou umět docenit rodinu a vazby v rodině. Zatím to neumí. Je v tuto chvíli víc na jejich rodičích, aby je případně „donutili“ nějak reagovat, napsat Vám občas. Můžete jim (rodičům vnuků) o svém smutku říct a požádat je, aby něco udělali.
      Zkuste si to nebrat osobně. „Vnuci nepíšou, ale sluníčko svítí, jdu ven.“
      Mějte se co nejlíp a díky za Vaše hezká slova v dodatku! MP

  10. Prosím o odpověď.Jak bojovat s třesem,křečí a hyperventilací při stresujících situacích?Jak se koncentrovat a soustředit se při přetížení s mozkovou mlhou?Kouření a stres -jak nás to ovlivňuje?Děkuji předem za odpověď Zuzka

    1. Milá Zuzano, je určitě lepší nenechat stresovou reakci rozjet tak moc. Když se to stane, proti hyperventilaci, resp. jejím důsledkům, je dobré dýchat přes papírový pytlík. Vzdálit se ze situace, sednout si, zavřít oči a třeba začít počítat, např. k dvoustovce přičítat sedmičku, prostě najít si něco, na co budete soustředit, abyste si myšlenkami nezhoršovala nabuzení organismu.
      Kouření stimuluje, ale když má člověk absťák, tak uklidňuje. Během úzkostné ataky je asi lepší nekouřit, i když záleží, jak to člověk na sobě vypozoruje.
      Držte se a hodně štěstí! MP

  11. Dobrý den mám 18letou dceru, dle psychol.testů má úzkostnou depresivní poruchu,spouštěčem bylo úmrtí v rodině ,od ledna 2021 užívá Venlaxin75 mg 1 tbl , léky asi po dvou měsících zabraly.Teď co začala chodit do školy 2x zapoměla si vzít dva až tři dny léky, pokaždé měla závrátě,brnění a bolesti nohou, bolesti hlavy, necítila se dobře.
    A teď po druhém vynechání se jí vrátila úzkost, bušení srdce, puls ma kolem 90.Kontaktovala svojí lékařku s tím, že si má přidat hořčík a že vynechání léků na to nemá vliv, ,protože je to malá dávka,Dcera má strach, že se sní něco děje jiného,že se jí vše vrací.Deprese nemá,má úzkost a bušení srdce,trvá to asi 4 dny.Je ve čtvrtém ročníku na SŠ a je ve velkém stresu, nevím zdali je to školou nebo je to vynecháním léků? Moc Vám děkuji za odpověď.

    1. závislost se tvoří na takové dávce, která s člověkem něco dělá, já si dal venlafaxin jednou a další den se mi hůře usínalo, na psychofarmatách jsou závislosti jak prase, někdo léky vysazuje i třeba celý rok metodou 10% za měsíc

    2. Milá Jaroslavo, to, co dcera prožívá, mohou být podle mě projevy náhlého vysazení léku. Ono je to u každého jiné, ale antidepresiva se užívají dlouho (minimálně půl rok po odeznění depresivních příznaků) a vysazují velmi postupně. Závislost na nich (aspoň podle dosavadních poznatků) nevzniká, ale je potřeba citlivě vysazovat. Myslím, že by dcera měla na užívání opět najet a konzultovat pak s lékařkou další postup.

  12. Prosím o radu, jak posilovat nervovou soustavu a jak zabránit, aby se nevytvářelo v těle větší množství hormonu kurtizol, který pak vyvolává bušení srdce.děkuji za radu.

    1. Odtud níž už bylo zodpovězeno v závěru webináře. Díky za otázky a snad jste se dozvěděli něco užitečného, nebo jste se do něčeho užitečného přímo pustili, to by bylo nejlepší! 🙂
      MP

  13. trpím náladovostí mé nadřízené, psychické problémy se přelily v tělesné. Je to dlouhodobá záležitost, antidepresiva, ani sezení u psychiatra mi nepomáhají. Její rafinovaná šikana je skrytá a ostatní spolupracovníci nemají o ní ponětí. Myšlenky na sebevraždu jsou stále dotěrnější. Svou práci mám rád a nechci ji opustit, ale sil ubývá a já si nevím rady. V momentě útoku mi dýchání a nácviky klidu ani nepříjdou na mysl, jen třes rukou, pocení, strach a pak probdělé noci. Co s tím? Chci žít kvůli svému psovi a papouškovi a země zaslíbená je v zimě daleko….

    1. To je mi líto – jsem na tom podobně. Bohužel mladší kolegyně se přidala k šéfové, dávám výpověď. Dočasně pomůže fyzická aktivita v přírodě, ale rozhodla jsem se po nehodě pro výpověď. Tady by mě to zničilo. I když nevím, jak rodinu uživím. Držte se.

  14. Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je vhodné užívat na doplnění serotoninu L-tryptofan s B6.
    Užívám léky na tlak a ředění krve.
    Děkuji Věra

  15. František
    Je zvláštní, že reaguje více žen než mužů.
    Přitom psychoproblémy mají muži stejné jako ženy. Je mi 73 let a o problematice chystaného semináře jsem hodně přečetl i zažil na psychoterapiích. Věřím proto, že vědomí lze ovlivnit. Trpím úzkostnou depresí a obsesí a ať dýchám, medituji, cvičím, či se prostě snažím vědomí přetransformovat, marně. Přitom nejen Clemens Kuby se „zázračně“ uzdravili. Mentální cestou.
    U mně nezabrala žádná antidepresiva, nic.
    Uvolnění serotoninu se nedaří.
    Mám vůbec ve svém věku naději, alespoň na zmírnění potíží ? Těžká otázka a nečekám ani „zázračnou“ reakci. Nicméně přednášku vítám a také prosím o záznam

  16. Dobrý den
    Toto téma mě hodně zajímá 10 let úzkostná panicka porucha a je pravda že tělo je propojené např mám problémy se střevy a zhoršený psychycky stav , dále jakýkoliv podnět těla mi jde hned do mozku potřebuji poradit jak přestat panikařit při sebemenším píchnutí v těle:(těším se na seminář

  17. Ďakujem,zaoberám sa týmto už vyše 20 rokov,ale vždy je niečo nové čo človeka posunie dopredu.PS: Na predlženie spánku REM je dobré užívať vitamín B3 a na zvládanie psychického stresu tryptofán ktorý sa premieňa na serotonín.

  18. Jakým způsobem se mohu přihlásit do vebináře,budˇ naživo nebo ze záznamu.Je to nějak přes Zoom nebo Skype?
    děkuji

    1. Hlásit se není třeba, stačí v danou dobu přijít na tuto stránku (je to napsané nahoře).

  19. Těším se na seminář, asi na záznam, starám se již asi třičtvrtě roku o starou téměř imobilní, ale duševně čilou (a přísnou 🙂 maminku, poraďte jak se zbavit stálého stresu, vyplývajícího ze snahy „dobře se postarat“, je mi 64 a začínám mít „stěhovavé bolesti“, o nichž se domnívám, že jsou důsledkem stavu, který jistě ještě dlouho potrvá. Prosím o radu, jak se ochránit, posílit, ubránit těmto důsledkům…děkuji předem moc

  20. Děkuji za pozvání, paní doktorko, toto téma mne velmi zajímá už vekmi dlouho. Těším se na Vás. Hodně sil přeji do Vaší skvělé práce. Radan

  21. Díky za pozvání na seminář. 🙏 Zajímalo by mě, jak prodloužit dobu hlubokého spánku. Zápasům s odpolední únavou. Těším se domů z práce, mám plány, co budu dělat a nakonec odpadnu a spím.

  22. Dobrý sen, už se moc těším na webinář, jelikož toto téma mě moc zajímá. Děkuji za pozvání.

  23. Dobrý den,
    když je psyché celkově oslabena (emotivnost, citlivost, PMS) tělo pak reaguje mnohem snadněji i rychleji s bolestivými následky. Tělo mohu posílit fyzickou aktivitou a stravou, ale čím lze posílit slabší psychiku-duši kromě zmiňovaných meditací, dýcháním atp?
    Děkuji za reakci a za možnost položit otázku.

  24. Dobrý den,
    je mi 57 let a začala jsem po dlouhé době řídit auto…, manžel mě podporuje, říká, že řídím dobře… Jak nejlépe si, prosím, odpomoci od denního stresu z řízení? Mám sevřený žaludek, zvedá se mi tlak i tep…, užívala jsem homeopatika na úzkost, ale zbytečně, snažím se situaci vydýchat a hlavně tento stav překonat, toužila jsem po autě celý život :D.
    Děkuji. Ivana

    1. Osvojení si správných automatických reflexů není práce na jeden víkend. Začněte na méně frekventovaných širších cestách, někde mezi vesnicemi, pak přidejte rychlostní silnice a rušné město si nechte na později. Časem si „najedete“ svoje trasy a budete klidnější. Dejte tomu několik měsíců a uvidíte, že si budete řízení užívat.

  25. Moc se těším, o propojení ducha a těla toho bohužel vím víc než bych chtěl, ale tak to prostě je.
    Už má pan Peterka tu garáž zase podle svého? :-))

    1. Dobrý den, jsem každý den ve,stresu jsem ve,špatné životní situaci o seminář mám zájem. Děkuji Vám. E

  26. Dobrý den, zajímalo by mne jestli existuje technika, kdyz ve stresove situaci (ruzneho puvodu) zacne busit srdce a cele telo se zacne trast, co s tim? Znam klasicky nadech, vydech, ale co dal? Da se tomu predchazet?
    Tesim se,

    1. Doporučované vystavování se zvládnutelným stresům s jejich postupnou gradací se dá zažít na kurzech divadelní improvizace. Po nich Vás už jen tak něco nerozhodí :-).

  27. Dobrý den, tělo je odrazem duše. Mnoho lidí trpí psychickým nátlakem ze strany jiné osoby. Vede to ke zdravotním problémům. Takové jednání by mělo být posuzováno stejně jako útok fyzický. Jak odrazit člověka, který se uchyluje k útoku na psychiku člověka tak, aby bylo možné jeho zločinnost prokázat a jeho útoky zastavit? Myslím, že tuto otázku částečně psycholog může pomoci řešit. Organizace primárně určené k řešení této problematiky jednotlivosti nezajímají.
    Děkuji a zdravím. Z.

    1. To je velice zajímavý a důležitý podnět. Také se přikláním k zodpovězení této otázky.

      Děkuji,

      Lenka H.

  28. Dobrý den,
    snad můj dotaz nebude úplně mimo téma, ale zajímalo by mne, jak a nakolik se dá ovlivnit, aby tělo potřebovalo méně spánku a cítilo se svěže a zdravě (a následně v psychické pohodě). Netrpím žádnými závažnějšími nemocemi, ale ranné vstávání v 5:00 dlouhodobě nezvládám – i přesto, že spím třeba 7 hodin (což by mělo stačit). Mám tedy dojem, že mé tělo funguje dobře, ale potřebuje více odpočinku, než je normální. Dá se s tím něco dělat? (Třeba změnou stravy, nebo tak…?)…(Věk: 35 let :)). Děkuji za radu, přeji vše dobré a těším se na webinář.

    1. Zřejmě jste člověk typu sovy, navíc třičtvrtě roku vlastně vstáváte už ve 4.00 díky letnímu času, já takhle vstávala jen pár let a zdravotní problémy jsem z toho měla ještě mnohem déle, se vší vážností prohlašuju, že kdybych takto časné vstávání měla provozovat déle, už jsem dávno po smrti.
      Od doby, co ti ***(místo hvězdiček si doplňte nějaké sprosté výrazy) zavedli ten***(opět) letní čas, neznám z praktického hlediska pojem být vyspalý a odpočatý, a teď už schválili tenhle nesmysl na dalších 5 let, ouvej.
      Abych nebyla jen pesimistická, doporučila bych co nejvíce budete moci věnovat se nějakému oblíbenému odpočinku, velice dobrá je třeba procházka v lese, na různé zdravotní problémy mi pomohlo upravit stravu podle ájurvédy.
      A pokud Vám bude někdo tvrdit, že by měl člověk vstávat každý den ve stejnou dobu, tak zrovna v takových případech,
      kdy musí vstávat takhle nestydatě brzo jako Vy si myslím, že není na škodu to zkusit dospat třeba o víkendu, nejdete-li do práce.

  29. Dobrý den paní doktorko, jak se naučit psychicky zvládat situaci, kdy něco „nesedí, nelíbí se“ a bohužel, se musím podřídit neb jsem člověk s handicapem, který je odkázán na fyzickou pomoc druhé osoby. Jde o operativní situace. Jinak jsou každodenní základní pravidla dána a to funguje. Tělo pochopitelně reaguje, v mém případě to jde ven přes střeva. Předem děkuji. Ať se Vám daří.

  30. Děkuji za pozvání na velmi zajímavý vebinář.
    Byl by možný záznam, vzhledem k plánovanému času.
    Děkuji Ivana Jochimová

  31. Hezký den, děkuju za zajímavou pozvánku na webinář. Bohužel se z pracovním nemohu účastnit naživo, ale měla bych velký zájem o záznam.
    Moc děkuji a přeji krásné dny,
    srdečně,
    Petra

    1. Dobrý den, také bohužel z časových důvodu nebudu mít možnost se účastnit, ale měla bych zájem o záznam, pokud to bude možné, děkuji moc a pěkný den

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *